پورتال اداره كل آموزش و پرورش استان كرمان
کدمطلب: eI9ZSmLR      تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۲۶ ۱۳:۵۸:۴۸      تعداد بازديد اين صفحه:  ۹۹
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

ارزیابی عملکرد مستمر لازمه ارتقای اثر بخشی، کارآمدی و افزایش بهره وری در سیستم های اداری است

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ارزیابی عملکرد مستمر لازمه ارتقای اثر بخشی، کارآمدی و افزایش بهره وری در سیستم های اداری است.

محمد محسن بیگی در جمع کارشناس مسوولان و کارشناسان ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات مردمی ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان خاطر نشان کرد: ارزیابی فرآیند سنجش، اندازه گیری، ارزش گذاری و قضاوت درباره عملکرد افراد، مسئوولان، مدیران، سازمان ها و ادارات مختلف کشور در یک دوره معین است.

وی با بیان این که ارزیابی در بعد سازمانی مترادف با اثر بخشی و کارآمدی  فعالیت ها و میزان دستیابی به اهداف برنامه ها است، افزود: بهره وری در سازمان ها و سیستم های اداری نتیجه اثر بخشی و کارآیی است که در اثر ارزیابی مستمر حاصل می شود.

محسن بیگی با عنوان اینکه ارزیابی مقایسه وضع موجود با وضع مطلوب بر اساس شاخص های تعیین شده است تصریح کرد: بازنگری تصمیم ها در راستای استمرار و بهبود فعالیت ها مهمترین هدف ارزیابی است و برای بهبود و نزدیک تر شدن به اهداف ارزیابی عملکرد انجام می شود .

مستند سازی لازمه پایداری و ماندگاری ارزیابی ها است

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با طرح این سوال که ارزیابی تا چه سطحی انجام می شود؟ خاطر نشان کرد: ارزیابی محدودیت نداشته و همه افراد دائما در زندگی اجتماعی و شخصی خود در حال ارزیابی هستند و هیچ فعالیت و حرکتی بدون ارزیابی وجود ندارد.

محسن بیگی هدف اصلی از تعریف و تدوین شاخص های مختلف در سیستم های اداری را ماندگاری و استمرار فعالیت ها و اهداف دانست و بیان کرد: ارزیابی ذهنی به نتیجه مطلوب منجر نمی شود زیرا  مستند سازی لازمه پایداری و ماندگاری ارزیابی ها است.

وی بر مستند سازی دقیق و ماندگار فعالیت ها در راستای حفظ اعتبار سیستم و ماندگاری و پایداری فعالیت ها و استفاده آیندگان از تجارب کاری تاکید کرد.

محسن بیگی با بیان این که همه اهداف نظام تعلیم و تربیت در مدارس محقق می شود و مردم با ارزش ترین سرمایه های خود را برای پرورش و پیشرفت به ما می سپارند خاطر نشان کرد: ارزیابی عملکرد مدیران مدارس و انتخاب آنها بر اساس شایستگی های حرفه ای  ضروری است.

ارزیابی عملکرد بلافاصله و با نگاه  خیر خواهانه و اصلاح گرایانه باشد

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان تاکید کرد: باید ارزیابی عملکرد در مدارس و ادارات آموزش و پرورش همیشه و به صور ت مستمر نهادینه شود.

محمد محسن بیگی بیان کرد: اگر ارزیابی عملکرد بلافاصله و با نگاه خیر خواهانه و اصلاح گرایانه باشد مفید و موثر واقع شده و اشتباهات و شکست هایی که سیستم در گذشته متحمل شده تکرار نخواهد شد.

وی عنوان کرد: ارزیابی عملکرد در ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان باید مستمر، دقیق، بدون بزرگ نمایی و سوگیری باشد تا منجر به بهبود و  اصلاح شود.

پاسخگویی به شکایات در هر سیستم مدیریتی و حکومتی از نظر عقل و شرع لازم است

محسن بیگی با بیان اینکه حضرت علی (ع) از مردم می خواست که که او را در معرض پاسخگویی قرار  دهند، خاطر نشان کرد: پاسخگویی به شکایات در هر سیستم مدیریتی و حکومتی از نظر عقل و شرع لازم است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: از نظر عقلانیت علمی پاسخگویی لازمه استمرار، دوام و قوام سیستم هاست و موجب جلب اعتماد عمومی و همراهی افراد با سیستم های اداری می شود.

محمد محسن بیگی خاطر نشان کرد: مسئولان به طور مستقیم و غیر مستقیم توسط مردم انتخاب می شوند و باید نسبت به آنها در مورد عملکرد خود پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه پاسخگویی در ادارات آموزش و پرورش باید بر اساس حق، عدالت و  روشنگری باشد گفت: راحتی مردم و تکریم ارباب رجوع مهمترین هدف سامانه ای کردن رسیدگی به شکایات مردمی در آموزش و پرورش است.

موردی جهت نمایش و جود ندارد.
دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط آموزش و پرورش در سایت منتشر خواهد شد «پیام‌هایی که شامل تهمت یا افترا باشدمنتشر نخواهد شد» پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد
آخرین اخبار
اخبار برگزیده
دیدگاه